ТЕРМІНОЛОГІЯ І ПРИНЦИПИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ/Files/images/інклюзія.jpg

Це – фундамент навчального процесу в інклюзивного навчання, адже фундамент термінології – сприйняття самої дитини, її можливостей, її сильних сторін для будування навчання. Мені хочеться, щоби кожен учитель, кожен спікер, директор у своїх виступах, розробляючи уроки, користувався коректною термінологією.

Некоректна термінологія Коректна термінологія
Неповносправні/інваліди Люди з інвалідністю
Страждає від… Хворіє на… Має порушення зору/слуху/опорно-рухового апарату
Прикутий до інвалідного візка, візочник Користувач крісла колісного; дитина, яка користується кріслом колісним
Розумово відсталий, з розумовими відхиленнями, загальмований, ненормальний, дебіл, імбіцил Людина з порушеннями інтелектуального розвитку
Глухонімий Людина з порушеннями слуху, нечуючий, спілкується жестовою мовою
Сліпий Незрячий, особа з порушеннями зору
Епілептик, діабетик, депресивний Особа з епілепсією/діабетом/депресією
Карлик, гном, ліліпут Людина низького зросту
Аутик, аутист Людина/дитина з аутизмом
Особлива дитина, з особливими потребами, “особятко” Дитина з особливими освітніми потребами
Інклюзивні діти, інклюзятко Дитина з особливими освітніми потребами, діти з різними здібностями

Акцентом термінології є насамперед людина, а потім особливості розвитку, її порушення, інвалідність тощо. Коли ми будемо спиратися на коректні визначення, бачити насамперед дитину, то будемо ефективніше будувати навчальний процес.

Розробляючи уроки, пам’ятайте, що кожна дитина, незалежно, чи вона має інвалідність, хоче, щоб у неї було повноцінне дитинство. У дитинства немає інвалідності. Кожна дитина хоче спілкуватися з іншими однолітками, гратися, відвідувати школу. Коли ми під час підготовки уроків будемо спиратися на те, що є дитина, а не є її особливі потреби, ми зможемо краще сприймати саму дитину й ефективніше будувати навчання.

Кожній дитині потрібен наставник, так і є. Для того, щоби дитина краще вчилася, щоби застосовувала і формувала вміння й навички для подальшого самостійного життя, їй потрібна в певний період допомога й підтримка. Цими наставниками часто стають вчителі, тому що краще розуміють потреби дитини, і вони можуть разом із нею створити неможливе.

Пам’ятайте, будь ласка, про це і з цього починайте будувати ваші уроки.

Кiлькiсть переглядiв: 54

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.