Ефективність навчання англійської мови у значній мірі залежить від чіткої та гнучкої організації навчального процесу на уроці, від уміння вчителя враховувати реальне засвоєння матеріалу кожним учнем та індивідуальні особливості кожного.
Проблема врахування індивідуальних особливостей є однією з центральних проблем при вивченні іноземних мов у нашій школі. «Жоден метод навчання і виховання не може дати потрібних результатів, якщо він застосовується без врахування індивідуальності учня» (Н.Д.Лєвітов).
1. Слухайте уважно думки учнів і оцінюйте їх одразу, наголошуючи на їх оригінальність, важливість тощо.
2. Підтримуйте інтерес дітей до нового.
3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Нехай дитина практично розв’язує дослідницькі завдання.
4. Учить дітей систематичного самооціннювання кожної думки. Ніколи не відкидайте її.
5. Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.
6. Не вимагайте запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи.
7. Культивуйте творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає, визнає, приймає їх, використовує.
8. Учить дітей цінувати власні та чужі думки. Фіксувати їх в блокноті.
9. Іноді однолітки ставляться до здібних дітей агресивно – попереджуйте ці ситуації, розвивайте у дітей терпимість і впевненість.
10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.
11. Позбавляйте страх у талановитих дітей.
12. Стимулюйте і підтримуйте ініціативу, самостійність учнів. Залучайте їх до проектів, що можуть захоплювати.
13. Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
14. Створюйте в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється саме під час цих періодів.
15. Допомагайте опанувати технічні засоби для записів.
16. Розвивай критичне сприйняття дійсності.
17. Навчайте доводити розпочате до логічного завершення.
18. Впливайте особистим прикладом.
19. Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та пропонуйте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінювання, самопізнання.
20. Залучайте до роботи з розроблення та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.
21. Використовуйте творчу діяльність вихованців проводячи різні види масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят.
22. Під час опрацювання програмового матеріалу залучайте до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюйте розвивальні ситуації.
23. Активно залучайте до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
24. Відзначайте досягнення вихованців, підтримуйте та стимулюйте активність, ініціативу, пошук.
25. Пам'ятайте, що учень «...це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити» (К.Д.Ушинський).
Опис досвіду вчителя англійської мови Маховської І Г
Коментарi