Від інклюзивної освіти до інклюзивного суспільства
Запровадження в Україні інклюзивної освіти – процес закономірний, а тому проблеми професійної підготовки вчителів слід приділяти максимум уваги, щоб вони могли якомога успішніше працювати зі своїми особливими учнями.
29 січня 2018 року в ЗШ № 5 проведено засідання вчителів, які навчають учнів з особливими освітніми потребами.
На засіданні обговорювали такі питання:
1. Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку.
2. Ведення документації педагогами, які навчають учнів з особливими освітніми потребами.
3. Висвітлення інформації про інклюзивне навчання на сайті школи.
Кожен вчитель нашої школи – ключ до успішної інклюзії учнів з особливими потребами. Він несе відповідальність за успіхи, досягнення і невдачі учнів.
Робота в інклюзивному класі вимагає не тільки знань і досвіду, а ще й терпіння і любові, щоб дитина була залучена до усіх заходів у класі та відчувала себе потрібною.
Ми працюємо за такими принципами:
· Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.
· Кожна людина здатна відчувати і думати.
· Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
· Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки.
· Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків.
· Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників.
· Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
· Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей.
· Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів.
· Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини.
· Подолання потенційних бар'єрів в навчанні.
"Вірте в талант і творчі сили кожного вихованця", - так звертався до вчителів один із найвеличніших педагогічних діячів сучасності В. О. Сухомлинський. У повній мірі ці мудрі слова стосуються і дітей з особливими потребами.
"Школа – для всіх дітей", - під таким гаслом повинні працювати всі вчителі загальноосвітніх навчальних закладів сучасної демократичної України.
Коментарi