/Files/images/1_veresnya_17-18/03771396.jpg

Що таке інклюзивне навчання?

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їїхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади. Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Основні завдання інклюзивного навчання:

1. Забезпечення прав дітей з особливими потребами на здобуття загальної середньої освіти в умовах загальноосвітніх навчальних закладів у комплексному поєднані з корекційно-реабілітаційними заходами.

2. Різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб.

3. Збереження і зміцнення морального і фізичного здоров'я вихованців.

4. Виховання в учнів любові до праці, здійснення їхньої допрофесійної підготовки, забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення.

5. Виховання школярів як культурної і моральної людини з етичним становлення до навколишнього світу і самої себе.

6. Надання у процесі навчання й виховання кваліфікованої психолого-медико-педагогічної допомоги з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізіологічного розвитку вихованців.

Принципи інклюзивного навчання :

  • Науковість (розробка теоретико-методологічних основ інклюзивного навчання, програмно-методичного інструментарію, аналіз і моніторинг результатів впровадження інклюзивного навчання, оцінка ефективності технологій, що використовуються для досягнення позитивного результату, проведення незалежної експертизи);
  • системність (забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, наступності між рівнями освіти: рання допомога – дошкільна освіта – загальна середня освіта);
  • корекційна спрямованість (організація особистісно орієнтованого навчального процесу у комплексі з корекційно-розвитковою роботою для задоволення соціально – освітніх потреб, створення умов для соціально-трудової реабілітації, інтеграції в суспільство дітей з порушеннями психофічного розвитку індивідуалізація(здійснення особистісно орієнтованого індивідуального, диференційованого підходу);
  • соціальна відповідальність сім’ї (виховання, навчання і розвиток дитини; створення належних умов для розвитку її природних здібностей, участь у навчально-реабілітаційному процесі);
  • міжвідомча інтеграція та соціальне партнерство (координація дій різних відомств, соціальних інституцій, служб з метою оптимізації процесу освітньої інтеграції дітей з особливими освітніми потребами).

Інклюзивне навчання:

- Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.

- Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним із загальної системи навчання.

- Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

- Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.

- Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

- Працювати над досягненням індивідуально ї мети, беручи участь в житті громади та їхнього класу.

- Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

- Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

- Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

- Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Кiлькiсть переглядiв: 508

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
Світловодська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5

вулиця Миру, 47
м. Світловодськ

Кіровоградська область

Україна

поштовий індекс: 27502

Дата останньої зміни 18 Травня 2018

Фотогалерея